SKOLSTART

Nu har Julia och Lova gått 4 dagar i skolan. Vi har alla fått jättbra intryck av lärarna. Julias fröken Lena har varit här en gång tidigare och undervisat. Lovas "fröken" Torben satt och spelade gitarr när vi kom på morgonen.
Allt kändes väldigt positivt och barnen trivs verkligen.            








Julia och Lova på väg till första skoldagen







Utanför Lilla Svenska skolan





I salan samlas alla barn, från dagis till åk 9, tillsammans varje måndag morgon och fredag eftermiddag. Då sjungs även den thailändska nationalsången. Undrar om vi hinner lära oss den....



Kommentarer
Postat av: Helen

Hej!

Vad mysigt det ser ut, fina bilder på flickorna!

Jag nämde för Maja att ni fixat en blogg(fick förklara först va det var) där ni ska skriva om vad ni gör och visa bilder. Så nu får jag visa henne nästa gång hon kommer hit, Maja och data är inte lätt :)

Ha det fortsatt gott nu så tittar jag in snart igen!

Kram kusin Helen

2011-01-16 @ 20:10:02
Postat av: hanna

ja visa gärna Maja bilderna. Pappa är lika dålig han på data! Kul att ni kollar bloggen. Ska försöka vara lite mer flitig nu. Ha det så bra.Kram hanna

2011-01-17 @ 01:56:00
Postat av: Marianne Bergner

Hej på er.

Härligt att titta på bilderna och vi längtar att få komma till er.Vi har tagit kontakt med en kille i Phuket som ska boka våra biljetter till Krabi. Vi stannar 3 nätter i Bangkok och på måndagen kl.2 flyger vi till Krabi.Kan ni boka 6 nätter till oss vore det bra. Vi är vår familj på 5 stycken och sedan 2 vuxna till.

I Ljungby är livet som vanligt.Vi tog en morgonpromenad och gick förbi ert hus och det såg bra ut.Idag söndag är det 8 minusgrader och vi har en del snö kvar.Jag skriver mer senare för nu ska jag följa Alma till en kompis.

Kram Marianne och hela familjen Begner

2011-01-30 @ 11:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0