STRAND OCH ELEFANT ÄVENTYR

För några dagar sedan tog vi familjemoppen och tänkte åka till en strand som jag och Jimmy varit på tidigare. Men vi var lite osäkra på om detta skulle gå p g a de dåliga vägarna som är söder ut. Men skam den som ger sig. Tillsammans med Jens, Caroline, Jamie och Oliver så stack vi en morgon för att de hur långt vi kunde köra helt enkelt.




Sista förberedelsen innan vi sticker - tankning.




Då var vi iväg. Jag hann ta några bilder undertiden som vi körde. Man försöker passa på att hinna se lite under åkturen.




En liten fillial kanske?

Det är ganska backiga vägar på Koh Lanta. Vi visste inte exakt hur långt vi kunde komma med familjemopparna då det även blev sämre och gropiga grusvägar ibland. Plötsligt så ser vi en jätteuppförsbacke och funderar om vi verkligen kommer upp. Bäst att barnen och jag går upp. Då gick det bra. Svetten rinner på ryggen och man längtar verkligen till stranden. Samtidigt kommer en annan svensk familj som har vänt om för det var för svårt att köra längre. Klenisar tänker vi och fortsätter. Vi lär oss att om jag lutar mig så långt fram jag kan, helst på steget utanför moppen så går det bättre i uppförsbackarna. Plötsligt hör jag " du måste hoppa av annars kommer vi inte upp". Så jag går sista biten upp och de andra åker. Innan jag går vänder jag mig om för att höra Jens ropa samma till Caroline" hoppa av och putta". Så den moppen puttades en liten bit upp och så var vi alla uppe, härligt svettiga.




Äntligen framme på denna underbara strand. Barnen letar krabbor, badar ...




.... tar en promenad i vattnet.




Snäckor har fastnat på stora stenar i vattnet. Stackars Julia ramlade på en och skar sig lite i handen och på knät





Smarriga is kaffe var vi allt värda!





Här låg vi alla och hade det underbart.











Jag anmälde mig som fotograf när det blev dax för elefantridning. Tycker bättre om djuren på avstånd.




Julia och jag tittade på när Lova ville av. Det var för skumpigt utan korg att sitta i.





På väg upp ur vattnet efter ett bad med elefant.





Jimmy dyker med elefanten!




Stor & liten, på väg upp ur badet. Nu hoppade det i en liten kille som plockade upp allt bajs efter elefanterna.




Efter en härlig och händelserik dag med mycket svett och skratt så körde vi hemmåt.
Denna apa satt längs med vägen i ett träd och kollade på oss turister.

SAWADEE KAA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0